AUTHOR: JVC / Victor Musical Ind. RELEASE: 1995 TYP: Shoot'em up SPIELER: 1 LEVEL: 7 SPRACHE: Englisch WERT: 40€


Übernehmen Sie in dieser spannenden, geheimnisvollen Geschichte aus Japan die Rolle eines unerschrockenen orientalischen Teenagers. Rami reitet auf ihrem treuen Drachen Spot von einem Abenteuer ins nächste und muß einen Riesenkraken, die US Navy und die russische Armee besiegen, bevor Sie das Schiff von Dr. Pon erreicht. Dieser skrupellose Wissenschaftler, der mit einem IQ von 1400 als das intelligenteste Wesen der Erde gilt, hat die Gestalt eines Waschbären, was hervorragend zu seinem diebischen Charakter paßt.

In an exciting and mysterious Japanese story, become a young intrepid oriental adventurer. Rami rides into battle on her trusty dragon „Spot“ as she encounters an octopus sea monster, the U.S. Navy, and the Russian army until she arrives at the ship of Dr. Pon. Dr. Pon, billed as the most intelligent creature on earth with an IQ of 1400, has the appearance of a racoon, appropriate for the thief that he is.

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Presse

SEGA Magazin Ausgabe 2/1996: [Grafik: 70% Sound: 71% Gesamt: 75%]
Putziges Shoot´em Up mit ungewöhnlichen Feindscharen und gutem Leveldesign.
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Kommentare

Ihr durchstreift im Laufe des Spiels sieben Level, bei denen der Schwierigkeitsgrad stetig ansteigt. Jedoch sollten auch ungeübte Spieler das Spiel in höchstens 3-4 Stunden durchgespielt haben. Technisch gibt es eigentlich nichts zu meckern. Das Spiel läuft durchgehend flüssig und grafisch ist Keio Flying Squadron über jeden Zweifel erhaben. Das Spiel kommt mit Knuddeloptik im Comiklook und feinen Animezwischensequenzen, welche die Story vorantreiben. Zwar nicht spektakulär, aber auf jeden Fall „blitzsauber“ und „detailverliebt“. Wunderschöne 16-Bit Melodien begleiten euch durch das gesamte Spiel und in den Zwischensequenzen bekommt ihr eine glasklare Sprachausgabe zu hören. Erwähnenswert ist auf jeden Fall noch das Waffensystem von Keio Flying Squadron. […] Mir persönlich hat Keio Flying Squadron sehr viel Spaß bereitet und es ist immer wieder für eine Runde gut. Ob einem das Spiel den etwas höheren Preis wert ist, muss jeder für sich selbst entscheiden. Alle die keine Knuddelgrafik bei Shooter mögen greifen lieber zu Robo Aleste oder Lords of Thunder. Jedoch verpassen sie so ein ausgezeichnetes Spiel. www.sega-universe.de

Keio Flying Squadron chronicles the adventures of Rami, the little bunny-suited member of the flying squadron tasked with the protection of the „Special Holy Object“. Unfortunately as the game starts the object in question gets stolen by the evil Dr. Pon, and so Rami jumps atop her trusty dragon in pursuit of Dr. Pon. The game plays as a classic 2D shooter with upgradable weapons and option characters, with a distinct cartoonish and family-friendly design. Features 7 levels and 3 difficulty settings. www.Mobygames.com

The blurb on the back of the box doesn't make a lot of sense, and to be honest neither does the intro, but both suit the crazy nature of the game and the utterly insane nature of the enemies you'll face. At no point is the reason for Rami's bunny girl outfit explained either… Keio Flying Squadron is in the classic 2D side scrolling shooter mould, and makes a very good job of it. The dragon you ride can be switched between slow and fast movement, and you can have up to two „Spot juniors“ flying with you to provide a shield and extra fire power. The range of power-ups is a little more limited than usual, being restricted to two main weapons at six levels each (forward and three-way shot) and three sub-weapons (ground bombs, explosive shuriken and homing Spot juniors) which are fired at will, as well as the occasional extra life. The difficulty levels really do affect the game - on „easy“ the game is fun for non-shooter fans, and on „hard“ Sol-Feace levels of madness ensue, meaning there's something for everyone. The only flaw is that present in all games of this genre - if you die well into the game you lose all the power-ups you've collected meaning that it becomes much harder to defeat whatever killed you. In fairness, a proportion of what you've collected will appear on screen when you die, and a few precious seconds of invincibility allows you to recoup some of what you've lost. The sprites are all well drawn and animated, as is the opening anime-style movie. The backgrounds are often bland but are frequently covered by enemy transports or oversized mid and end of level bosses, and the screen never becomes so cluttered that you can't tell what's going on. The Japanese music is on quite a short loop but never gets irritating, and for some reason it seems to suit the general wackiness on screen. Spot effects are a little weak, making your shots sound weedy and some of the enemies could explode with a bigger bang than they do. www.sega-mega-cd-library.co.uk


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mega-cd/keio_flying_squadron.txt · Zuletzt geändert: 2012/01/26 01:32 (Externe Bearbeitung)
 
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