AUTHOR: Compile RELEASE: 1988 TYP: RPG SPIELER: 1 LEVEL: - SPRACHE: Englisch Partnumber: 7017 EAN: 010086070170 WERT: 30 Euro
Enter the valley of Golvellius. Where demons rule the valley of water…and control the creatures of land, sea and air. Where almost everyone stands against you. There is only one way in…and no way out except victory or death! It's an adventure that will take you accross deserts and mountains, oceans and forests… through eerie graveyards and caves filled with danger and surprise. Golvellius has a PASSWORD SAVE feature that lets you keep all your possessions. So you never have to start an adventure empty handed!
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Crystal Codes
One crystal: MB2Y U8SB M4HO AG4B EY37 AFKZ KO22 W46Z
Three crystals: WVO3 DQAD CAKW DLLG 6RQK XKAG TBOX TCUJ
Four crystals: 4AU6 KFCF B8FR TPP5 WZKM 2DLE J2GF FJMX
Five crystals: VBSS EHMA 3EKX HMPH EBM8 3QSW 52AR 6HMW
Six crystals: J7VZ HEQV AWPJ 42S8 36AL PQLH MRLY O258
Other stuff: QQQQ QQQQ QQQQ QQQQ QQQQ QQQQ QQQQ QQQK
Sound Test
Hold Up+Left+1+2 while Kelesis is walking towards the cave in the opening sequence. When the old woman gives you the sword, she'll instead be a sound test.
Invincibility
Collect all nineteen potions and herbs to become invincible after your energy reaches zero. This will remain in effect until Randar, Enni, or energy pellets are used to refill your life.
Kommentare |
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Golvellius: Valley of Doom is a great role playing game, with nice Japanese anime influences in its artwork and character design. One area of 8-bit, gaming that the Master System seemed to excel in, was RPG games. The best that the undervalued system, at least for Americans, offered be seen with this game and a few other RPG titles (i.e. The Book of Y's and Golden Axe Warrior). While us, Americans did not get official releases of every Master System game, we were thrilled to explore the vast and exciting RPG world of Golvellius. The game offered us superior 8-bit graphics, music and sound effects. The story line and characters were entertaining, even funny a times. Heck, even the game play mechanics and level of difficulty are excellently designed. For the – apparently few – Americans who owned a Sega Master system, Golvellius: Valley of Doom was nothing short of an incredible RPG game. It is hard to find any serious faults with the game. Perhaps the only noticeable flaw revolved around the design of the controller. The Sega Master system controller did take some time to get used to. It was not as poorly designed as say other home console systems, but it was – at best – something of an acquired taste. Although, if you are playing the game on a newer system, such as the iPhone, then the design of the Sega Master System controller is a non-issue. Golvellius: Valley of Doom is a both great RPG game, and a great Sega Master System game. If you get a working Sega Master System you should give this game a try, but you will also enjoy playing it on your iPhone. - www.Mobygames.com
Über 10 Jahre sind vergangen, seit ich das Game zum letzten Mal gespielt hatte. Und ich war sehr gespannt auf mein Urteil, da ich es noch als sehr gut in Erinnerung hatte. Nun denn… Die Story ist nett, wenn auch nicht besonders repräsentativ gestaltet. Es gibt nur wenige Bilder und die Anleitung ist auschließlich in englisch. Zusätzlich fallen einige Fehler ins Auge. So sind in der Anleitung die Bosse anders benannt, als im Game. Im Spiel ist vom „Ring of Invisibility“ die Rede… der macht nicht unsichtbar, sondern kann Steine zerstören und muß richtig heißen: „Ring of Invincibility“. In der Anleitung stimmt es übrigens. Desweiteren gibt es einen kleinen Grafikfehler bei einem Höhleneingang, ziemlich am Ende des Games. Das Loch erscheint als flimmerndes Rechteck. Die Krönung hat sich jedoch der Leveldesigner bzw Programmierer geleistet. Er hat wohl aus Zeitdruck nächtelang durcharbeiten müssen. Ich stell' ihn mir grad vor, mit rechteckigen, blutunterlaufenen Augen die von Streichhölzern aufgehalten werden, zittrigen Händen, ausgehungert und total überdreht vom vielen Kaffe oder wer weiß. Oder wie kann man sich erklären, dass ein Quadrant doppelt auf der Landkarte vorhanden ist? Kann schon mal passieren… aber irgendwer müßte sowas doch merken!? Wenn man dann mal von den Bugs absieht, man kann ja nicht so penibel sein… bleibt am Ende trotzdem ein Game, was jede Menge Spaß macht. Die Figuren und Gegner sind nett animiert und die Landschaft schön gezeichnet. Ein leichtes Flackern bei den vielen Sprites läßt sich beim Master System leider kaum vermeiden, trübt den Spielspaß aber nicht. Die Musik ist abwechslungsreich und unterhaltsam und ebenso passend, wie die Soundeffekte. Die Bedienung ist sehr leicht, da meist nur ein Knopf benutzt wird. Die Gegenstandsübersicht ist etwas umständlich, nur über die Pausentaste am Gerät, aufrufbar. Das hätte man sicher auch anders lösen können, aber eigentlich braucht man da auch nicht ran. So einfach die Handhabung auch ist, wirkt die Steuerung minimal eigenwillig und träge. Die Figur läuft nicht immer dahin wo sie soll und ein schnelles Wechseln der Richtung im Kampfgetümmel fällt gelegentlich schwer. Aber man gewöhnt sich daran und dann stört auch das nicht wirklich. Die Idee mit dem Passwort ist natürlich super. Leider wird der Goldbetrag dabei aber nicht gespeichert und man hat später deutlich weniger. Und die 32 Stellen machen das Ganze etwas umständlich…, aber besser als nichts. Trotz der mangelnden Qualitätskontrolle ist das Spiel dennoch gelungen. Wer nicht so genau drauf achtet, merkt es ja auch nicht. Und am Ende zählt bei mir einfach der Spielspaß. Und da haben die kleinen Fehler keine große Wirkung gehabt. Es macht einfach Spaß. Wem das Spiel ebenso gefällt, sollte sich unbedingt das Game Golden Axe Warrior ansehen. Ist vom Prinzip das Gleiche, nur noch größer, noch schöner, mit Batteriespeicher und ohne Bugs. :) - www.sega-oldies.de
Golvellius: Valley of Doom is structured like Zelda II: The Adventure of Link (NES, 1989), offering a mix of overhead exploration and side-scrolling stages. But if this was Sega's attempt to create a Zelda franchise of their own, they failed miserably. The title screen states „reprogrammed by Sega“, but I think they should have started from the ground up - beginning with that atrocious name. The box cover depicts a musclebound hero but the main character is a green-haired kid with a huge noggin. As you move between contiguous screens bees, snakes, and frogs materialize from nowhere and relentlessly sap your health. You can hack them with your sword, but they continuously respawn and will overwhelm you. The controls are disgraceful. You can't can't move diagonally and you get stuck on every rock, bush, and grain of sand. It's infuriating when you can't enter a hole because you're one pixel off. I'm going out on a limb to declare these the worst controls of all time. Unfortunately you have to slay several creatures to reveal any hidden holes. Inside a hole you'll typically find an old woman or fairy. The old woman will try to sell you something, but your only options are „want“ or „don't want“. Well, what if I just don't have enough money?! In that case you'll get chewed out either way. Fairies try to offer clues but you can't trust them! One instructed me to „move a blue rock“ to reveal a dungeon entrance. In fact, you need to strike the rock with your sword five times! Thank goodness for the FAQ! The side-scrolling dungeons aren't much better. You can only face forward (what?!) and bats fly through walls to drain your life. During boss fights you can't tell if you're inflicting damage until the boss finally explodes into sparkles. The game's primary claim to fame seems to be its password feature, but jotting down that 32-character code isn't much fun. Even when you use a password you start back at the beginning. I'll stop short of saying I hate Golvellius, but a game this poorly designed will bring you nothing but pain and misery. - Videogamecritic.com